Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 14 augustus 2012

Kraagje

Een tijdje "uit" geweest maar nu weer helemaal terug van weggeweest: het (gehaakte) kraagje! Ik heb ze al in verschillende varianten in stof en leer gezien, maar hier een prachtig exemplaar gehaakt:

collarlulu2

Je vindt het patroon terug op het Engelstalige blog Lulu loves, waar je naast de Engelse beschrijving ook veel foto's ziet waardoor je het patroon goed kan volgen. Gehaakt op nld. 4.

collarrow4

collarlulu


Je kunt het patroon ook als PDF downloaden, maar de duidelijke foto's staan er dan niet bij. Even in de gaten houden dat in Engeland andere afkortingen worden gebruikt dan in de Verenigde Staten.  Bij Annemarie vind je een vertaal-schema, heel handig!

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Vooral om een basic vestje mee op te pimpen! :)

    Liefs, Annabel
    http://annabelhappylifetime.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er zeker erg leuk uit
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt idd weer helemaal terug, zie ze hier ook weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, zo'n 25 jaar geleden had ik ook zo'n kraagje.....
    Echt grappig dat je dat toch weer gaat zien.
    groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen