Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 27 juli 2012

Koosjes Salon

Vandaag een verslagje van een heerlijke middag. Het was vandaag aardig warm, maar de vooruitzichten waren niet zo dat we een verre fietstocht aandurfden. We besloten vanmiddag dicht bij huis te blijven en dat bleek een goed idee!

We gingen naar de Binnendijk, ergens tussen Arnemuiden, Nieuwdorp en Nieuw- en SintJoosland, naar Koosjes Salon. Bij Koosjes Salon kun je een High Tea reserveren, maar op vrijdagmiddag kun je er zomaar terecht voor een heerlijk kopje koffie of thee met een stuk huisgebakken taart.

We werden heel hartelijk welkom geheten, en konden kiezen om in de "salon" of in de tuin te zitten. We kozen natuurlijk voor het laatste, kijk maar mee!


De tuin staat vol met kleine zitjes èn schitterende bloemen!




In elk denkbaar hoekje kun je prachtige bloemen en doorkijkjes vinden, de tuin is dan ook midden in de polder te vinden. Aan de randen heb je prachtige vergezichten.



 In de tuin is ook een grote trampoline èn een biologische zwemvijver te vinden. Dat konden de meiden wel waarderen.



We genoten met volle teugen van deze middag in de tuin aan de binnendijk en ik raad iedereen aan om hier eens naar toe te gaan. Ook als het iets minder weer is kun je er beschut zitten onder een afdak en volop genieten van de tuin. Er zijn kippen, konijnen en ander kleinvee waar de kinderen van kunnen genieten.

Ik kon het natuurlijk niet laten om ook van de salon wat foto's te nemen. Daar wil ik zeker nog een keer een high tea drinken!




Je kijkt hier echt je ogen uit en de gezelligheid straalt je tegemoet.
Er lag in een mand een breiwerkje, dat moest even worden uitgeprobeerd door Ali's nicht uit de VS.



Had ik het van de week over kleedjes haken, dan zie je hier wat een geweldig kussen je maken kan met een gehaakt kleedje. Met een witte of linnenkleurige voering krijg je een prachtig effect!

Pinned Image

Maak zelf zo'n kussen met een kleedje van de rommelmarkt, of een patroon uit een oud boekje. Hier vind je ook een haakschema (niet hetzelfde als boven!):


Dus zoek je eens een prachtig plekje voor een kopje koffie tijdens een mooi fietstochtje of een High Tea? Zeker eens langsgaan bij Koosjes Salon! (kijk op de website voor de openingstijden!)



5 opmerkingen:

  1. Dit adres van Koosje heb ik genoteerd. Het ziet er heel leuk uit.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Jeanet! Wist je, dat ik er zelfs nog nooit van gehoord had? Erg he, ik schaam me diep... Gelukkig, dat we jou nog hebben ;)! Ik ga hier beslist snel naar toe, het ziet er prachtig en erg gezellig uit! Zie ik je vandaag nog in Veere op de Streekdrachtendag? Zou leuk zijn!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat komt zeker op mijn lijstje. Het ziet er enorm gezellig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldige locatie,mooie foto's groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke tuin en vooral: wat een mooie salon! Daar zou ik met plezier een keer willen "high tea-en"!
    Ik kan me voorstellen dat jullie met volle teugen genoten hebben van zo'n heerlijk middagje (en van het prachtige weer).

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen