Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 2 juni 2012

Punniken

Punniken was volgens mij het eerste was ik leerde op handwerkgebied. 4 spijkertjes in een oud houten garenklosje en dat was 'm. Tegenwoordig zijn er allerlei leuke punnikklosjes, maar deze is ook heel erg leuk!

Pinned Image

Met lollie-stokjes rond een WC-rolletje kun je een prima punnikklosje maken, en je bepaalt zelf hoeveel lusjes je wilt maken. 

Wil je het toch anders aanpakken? Dan kun je altijd nog met een kant-en-klaar klosje beginnen (wat ook weer een leuk kadootje is voor een kleine jarige). Neem als garen bijv. meerkleurig acryl, dat rekt een beetje mee en je hebt snel een kleurig resultaat.

En heb je een eindje gepunnikt, dan maak je er iets moois van. Kijk maar eens hier

Forget-me-not brooch Flower with stem

Flower on hair band



9 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit. Die wc rollen zijn ook wel erg gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, punniken! Dat blijft leuk. Met een wc-rol is natuurlijk ook super. Er staat op youtube ook een geweldig filmpje.
    Ik heb zelf ook punnikklosjes in allerlei soorten. Wat kun je ook leuke dingen maken met die gepunnikte koorden he?

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee!!!! Pfff kom tijd te kort om alles te maken wat ik leuk vind. Of zal ik toch eens kijken hoeveel ijsloliestokjes ik nog heb......

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, wat leuk met die wc-rol!! Enig idee!! Maar ook de haarband is superleuk, geweldige ideeën weer Jeanet! Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Punniken heb ik vroeger ook veel gedaan, ik maakte er dan kleedjes, dekentjes en tapijten van voor mijn barbie huis. Zo jong en toen al aan het freubelen met wol haha. Leuke voorbeelden, die bloemen zijn ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dit is een superleuk idee. Ik denk dat ik de juf van mijn jongste naar je website stuur. Met vaderdag voor de deur kan ze vast wel ideeën gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. weet je hoe ik een eigen punnik poppetje maak?
    schrijf gauw iets terug!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weet je hoe ik een eigen punnik poppetje maak?
    schrijf gauw iets terug!!!

    BeantwoordenVerwijderen