Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


zaterdag 28 april 2012

Baby-vestje

Op de website van de Telegraaf verschijnen elk jaar een aantal gratis patronen van Phildar, waaronder dit leuke baby-vestje. Niet moeilijk om te breien, het is voornamelijk in ribbels gebreid. Maar mooi hoeft niet altijd moeilijk te zijn, toch?


Hier vind je de link naar het patroontje.

Het vestje is gebreid op nld 3 (bewust losser staat erbij). Lees de beschrijving goed door. Het rugpand en de voorpanden worden apart gebreid. Als je wat meer ervaring hebt in het meerderen en minderen zou je kunnen overwegen om het vestje uit een stuk te breien, zodat je geen naden op de schouders krijgt. 

(Ik verkoop geen Phildar-wol in mijn winkeltje, maar uiteraard wel iets vergelijkbaars!)

15 opmerkingen:

  1. Ik heb ze inderdaad ook al gespot. Op de site van VT-wonen staan een aantal woonprojecten om te haken en te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig dingetje en een mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben halverwege met het lieve vestje dat je gepost hebt op 28 april, maar nu doet de link het niet meer..... Ik zou het vestje wel graag willen afmaken, is er een andere mogelijheid om aan het patroon te komen? Via google lukte het niet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij doet-ie het gewoon nog!
      http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00983/groenvest_vhals_983494a.pdf Mail anders even, dan stuur ik het als bijlage

      Verwijderen
  4. Iemand die dit vestje voor mij wilt maken???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil het vestje wel voor je maken. Stuur mij een mailje met je info naar info@wolligschaapje.nl
      Hier het vestje.
      http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/wolligschaapje/a-29984497/0-3-maanden/overslagvestje-donkerblauw/
      Gr. Diana

      Verwijderen
    2. Wauw! Wil je nog zo'n vestje maken Diana Nooren?

      Verwijderen
    3. Wauw! Wil je nog zo'n vestje maken Diana Nooren?

      Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet voor de mouwen elke keer 6 steken erbij maken/opzetten, niet meerderen uit een bestaande steek. Dat extra opzetten doe je aan het eind van een toer. Ik hoop dat het zo duidelijk is?
      Jeanet

      Verwijderen
  6. Ik brei het vestje met drops baby merino ,maar ik vind het patroon vreemd .
    Zelfs in de premature maat is het breder dan de meeste vestjes voor 3-6 mnd en het is kort en de mouwen vallen ook kort .
    Doe ik iets verkeerd of heeft iemand anders ook die ervaring ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook van plan om dit vestje te maken met Drops baby merino, omdat ik dat nog heb liggen.
      Heb je dit nog tot een goed einde kunnen brengen?

      Verwijderen
  7. Hi! Can I get this pattern in English? I love it!
    Thanks Much...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben het vestje aan het breien, de kleinste
    maat maar volgens mij valt het wel heel groot?
    Heeft iemand het al gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...