Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 31 maart 2012

Parkietjes

Oef, wat was dit een chaotische dag! Ik hoop de de rest van de dag iets rustiger verloopt, want veel voller dan nu kan mijn hoofd echt niet worden!
Naast alle "normale" zaterdag-perikelen van sportende kinderen en coachende man, shirts die kwijt zijn, vergeten brillen, kapper-afspraken, kwam er nog van alles extra tussendoor.

Het kampeerseizoen is duidelijk van start gegaan, want bij het opzetten van caravans op seizoensplaatsen blijken veel tent-ritsen de winter niet te hebben overleefd. En uiteraard kom je daar pas op de camping achter, ver van huis en vaderland. Dus kregen we nogal wat verzoeken van vakantie-gangers-in-paniek met kapotte tent-ritsen.

Daarnaast zijn we druk bezig met een geweldige fotoreportage van....... en dat zeg ik lekker nog niet! Maar ik ben honderd keer heen en weer gelopen van ons winkeltje naar het museum, jullie zullen het resultaat wel zien. Natuurlijk bleek het fietssleuteltje van Miriam's fiets ook kwijt te zijn, dat kon er ook wel bij.

Wat ik héél erg leuk vond: vandaag bezocht Jacqueline mijn winkeltje. Blijkt het weer een creatieve Zeeuwse te zijn die veel dichterbij woont dan ik dacht! (Willen alle creatieve Zeeuwen zich verzamelen???) Ik liet op dit blog al heel veel Grannies van haar zien die je terugvindt op dit blog.

Ze had haar hele tas met Grannies meegenomen, en samen met andere klanten en mijn moeder hebben we ze zitten bewonderen en aaien! Deze zat daat ook bij:


(en geloof me dat het in het echt nog veel, veel mooier is dan op de foto!)

Jacqueline heeft echter nog een blog, dat vol staat met creatieve ideeën, nl. Knutsel-mam.

Ze had dan ook dit geweldige parkietje meegenomen! Die is zo leuk, bijna echt....





Op haar blog vind je het patroon, in het Nederlands èn Engels: http://knutsel-mam.blogspot.com/2012/02/parkietjes.html Dit was echt een hele leuke ontmoeting!

En vandaag zag ik dat het blikjes-met-bloemetjes-ideetje op Freubelweb staat, leuk he?



En nu ga ik gauw nog een paar vergeten boodschappen halen...........!



11 opmerkingen:

  1. Ha... ik vond het ook zo gezellig om je winkeltje te bezoeken... En wat me opviel, niemand had er haast.. iedereen deed gezellig mee met de handwerk-praatjes!!
    Ik kom vast nog eens..
    Ook zo leuk, dat ik je sokken-brei-boekje even mag lenen.. (haha.. weet je zeker, dat ik terug kom!!)..
    Leuk, dat je dit blogberichtje plaatst!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen haast he, met dat boekje! :-)
      Zet wat creatievelingen bij elkaar - en dan verdwijnt de haast. Zouden meer mensen moeten doen.....
      Fijne Zondag!

      Verwijderen
  2. Hahaha ja wij Zeeuwen kunnen er wat vat :-)
    Ik zag je voorbij komen op freubelweb, gefeliciteerd!
    Ik wens je verder een rustig weekend toe....
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat enig weer, ik heb het door gestuurd naar mijn dochter ze houd zo van parkieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verzamel, als creatieve Zeeuw, mezelf met jullie mee. De parkietjes ga ik zeker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, die Jacqueline kan er wat van hè..!
    Ze was ook op de bloggerdag met haar mandje vol squares.., ze zijn zo leuk!
    Maar als het goed is, kom op 1 mei in je winkel..., dan ga ik een dagje naar m'n broer in Middelburg!

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik leuk!!!! Mail nog maar even over tijd en zo... ik verheug me erop.

      Verwijderen
  6. wat ben jij toch een bezig bijtje,rustig weekend word steeds meer benieuwd naar je gezellige winkel gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfff, vergeet je niet e ademen tussendoor? Ik zou zo'n situatie betitelen met de term "gekkenhuis".
    Gefeliciteerd met de plaatsing van je beschrijving op freubelweb (daar horen ze ook zeker tussen te staan)

    Jacqueline is een heel leuk mens met gouden handen ja, ik heb haar ook op de bloggerdag ontmoet en ze is inmiddels een goede blogvriendin van me.
    Ik wens je een heel RUSTIGE zondag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alle creatieven zeeuwen verzamelen? Kom dan allemaal op donderdag april van 10 tot 17 uur op onze creatuinmarkt in Aagtekerke, Pekelingseweg 6, waar heel wat kramen staan met spullen gemaakt door nog meer creatieven zeeuwen! Hartelijk welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O help, dat moet dus zijn donderdag 5 april!

    BeantwoordenVerwijderen