Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 15 maart 2012

Eierwarmertjes

Bij Pasen (maar ook het Iraans Nieuwjaar) horen eieren. Dus kun je ze haken of breien, maar ook deze zijn leuk! Hier vind je de link.

Yarn Eggs
Deze eitjes maak je door garen rond een klein ballonnetje te wikkelen, in te smeren met textielverharder, drogen, ballonnetjes doorprikken en lospeuteren. Simpel, maar zo leuk!
Je kunt ook los gaan met eierwarmertjes. Wat denk je van deze? Het patroontje komt van Breimonster en je kunt het patroontje voor 1,50 kopen op Ravelry

3 opmerkingen:

  1. Die bovenste vind ik erg leuk. Doet me denken aan een Amerikaans blog, waar een beschrijving op staat van een hart dat op die manier is gemaakt met van die lange ballonnen. Het blog heet Michelemademe, misschien ken je het al? Ze maakt vooral dingen van wegwerpspullen, erg creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh..., als we eens 10 x zoveel tijd hadden of uren in een dag..
    Ik vind de gebreide eierwarmers met uiltjes zo leuk!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die eieren, maakten ze zo vroeger geen lampekappen? Dit roept herinneringen op aan mijn jeugd... leuk!

    BeantwoordenVerwijderen