Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 27 maart 2012

Dish cloth

In Nederland zijn we gewend aan vaatdoekjes van 1000 in een dozijn (geel??) en het Washandje is ook een Nederlandse uitvinding, geloof ik. Maar in grote delen van de wereld worden deze gehaakt of gebreid! Annelies wees me op een heel leuk patroontje van Canadian Living , het zogenaamde Ball Band patroontje (beschreven in het Engels, niet moeilijk!!)



Het wordt gemaakt van wat dikkere katoen (nét binnen bij ons, 1,75 per bolletjes en haken of breien op nld 4-5).



Met dit patroontje kun je op Ravelry zelfs een hoesje voor een keukenvloer-veger vinden!







Het leuke van de vaat- of wasdoekjes is dat je meteen allerlei steken kunt oefenen en het lapje direct kan gaan gebruiken! En ben je niet zo van de waslapjes? Dan kun je er altijd nog pannenlappen of onderzetters van maken. Bij Drops vind je een hele stapel van deze leuke lapjes in allerlei kleuren:





6 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet, gelukkig! Je bent weer in de lucht (of ben je er toch niet uit geweest?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat is toch ook wat!, je toilet soppen en de vloer dweilen met zulke mooie breisels?!
    Leuk dat je het blogt!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Jeanet,

    Die vloerveger vind ik echt te gek voor woorden...Het doet mij denken aan disco... Poetsen met muziek dus...
    Het zijn werkjes om eens te maken op luie dag ofzo, en ik zal zeker iemand een keertje zo een discodoekje cadeau doen. Het lijkt mij leuk om zoiets te krijgen.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi jeanet.

    Ik las je berichtje op mijn blog.
    Als je een keer savonds hier in de buurt bent, geef het dan van te voren aan, dan blijf ik gewoon wat langer in mijn winkel, er zijn altijd wel wat klusjes te doen.
    Dan kan je even in mijn winkel kijken.

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weet je toch altijd leuke dingen op te sporen!
    Dat van die waslapjes heb ik me al eens eerder over verbaasd..., ik vind het nogal primitief hoor, kan me niet voorstellen dat mensen geen washandjes hebben. Maar ik zie b.v. ook van die scrubhaaksels om schoon te maken, dus het zal best waar wezen...
    Maar het steekje is enig, zou er alleen wel liever een pannenlap van maken dan een hoesje voor m'n vloerveger... , haast onheilig voor m'n breiwerk, hahaha...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer wat leuks hier te vinden. Filmpjes van drops gezien. weer wat geleerd. Enig.

    Bedankt voor alle tips hier. Zat ik maar wat dichter bij jou handwerkwinkel.

    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen