Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


maandag 27 februari 2012

Haakwerk

In mijn kast liggen een flinke stapel boeken die ik in de loop van de jaren heb verzameld. borduurpatronen, haakwerkjes, breiboeken, noem maar op. Ze komen nogal eens van pas als ik op zoek ga naar een bijzonder patroontje van een zeldzaam projectje.

Een van die boekjes is dit:


Hat was toen al uit grootmoederstijd, dus nu uit Bet-overgrootmoeders-tijd.... Het is niet meer verkrijgbaar, maar je komt het als 2e hands boekje nog wel eens tegen. In het boekje dus heel veel patroontjes voor kanten kleedjes. Vroeger werden die kleedjes werkelijk overal op en onder gelegd. Onder de bloempotten, vazen en op elk bijzettafeltje en over de leuning van de bank (stel je voor dat die zou slijten...). Nu zijn deze kleedjes weer populair. Op het blog van Sientje en Co kun je veel voorbeelden vinden van nieuwe toepassingen van deze kleedjes.



Als snoepzakje!


Prachtig kussen...


In een lijstje!

Op het blog van Sientje en Co vind je nog meer ideetjes! En mocht je eens een patroontje zoeken, we hebben (fijn) haakgaren genoeg en het patroontje krijg je erbij :-)

Nog meer inspiratie nodig? kijk maar eens hier!





6 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk om deze kleedjes in nieuwe jasjes terug te zien! Ik heb er ook een paar, zie meteen ideeën op toe te passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb het boekje net tweedehands gekocht, wat een leuke ideeen allemaal om er mee te doen,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg! Ik hou wel van dat fijne werk en ook van oude boeken trouwens. Wat ben ik blij met de boeken die ik heb nog heb bewaard en ook die ik heb gekregen van anderen. Hoe ouder de boeken hoe verfijnder het werk lijkt het soms wel. Mooie toepassingen van de kleedjes. Zo zijn ze weer helemaal van deze tijd!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk al dat haakwerk, en wat je er mee kan doen. Ik ben gek op kleedjes, en heb ze ook liggen op de kast enz.
    Heb ook vroeger kraagjes gehaakt dat was mode. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zag vandaag in een meubelwinkel dat ze kleedjes opgesteven hebben en er mandjes van gemaakt hebben. Ik denk dat ze de kleedjes in de latexverf gedaan hebben en daarna om een schaal gevormd en gedroogd hebben. ik ga het zeker eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik heb voor mijn dochter een poos terug ook zo'n kussen met kleedje gemaakt, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...