Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 29 februari 2012

Bakkruudjes

Vorige week zijn in onze straat opnieuw stoephekjes geplaatst en nieuwe uithangbordjes opgehangen, binnenkort volgt een foto ! Het ziet er in elk geval gezellig uit, en ik had zin om de stoep wat extra "aan te kleden".Ik heb de plantenbakken weer gevuld met wat viooltjes en voorjaarsbolletjes, en voor het raam gezet. Ook heb ik een pot gevuld met Primula's, hier in Zeeland ook wel bakkruudjes genoemd.



Deze bakkruudjes (primula = eerste) kondigen al een beetje de lente aan, hoewel het buiten nog grauw en grijs is. Maar het wordt merkbaar eerder en langer licht, even volhouden nog....

Deze Granny Square doet wel een beetje denken aan ons bakkruudje - het patroontje (engels) kun je gratis downloaden bij Ravelry (met een heleboel fotootjes erbij)











7 opmerkingen:

  1. De bakkruudjes doen me zo aan oma Anna denken. Die keek ook alle bolletjes uit de grond. En, zodra ze er waren gingen de bakkruudjes de volle grond in. Als ik bakkruudjes zie staan ben ik weer even 10. De 'haakjes' van de bakkruudjes vind ik ook harstikke leuk.
    Die ga ik vast nog wel een keer maken.........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat gezellig, die vrolijk bakkeruutjes! Grappig, zie je dat we ze net iets anders uitspreken? Wat zal het verschil in kilometers zijn, hooguit 20? Ik zag ze ook al staan, met pasen mogen ze bij mij altijd naar binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé.. deze bakruutjes kunnen misschien ook wel meedoen aan mijn 366 (haha schrikkeljaar) squares-project..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een paar honderd kilometer verderop heten deze primulaatjes: plevairtjes. Dat is Gronings ..... Je wordt er altijd zo blij van, van deze eerste voorjaarsbodes ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke naam voor deze plantjes. Ze horen inderdaad het begin van het voorjaar aan te kondigen!
    Dank je wel voor de leuke patroontjes. De granny is wel heel schattig!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen! Hij kan meedoen in mijn project.. (http://knutsel-dekentje.blogspot.com)
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via een andere blog kom ik hier bij jou! Wat een gezellige blog, ik blijf je nu volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen